Followers

Thursday, March 17, 2011

"Bila Bunyi Bersatu,,,Kau Milik ku.."



"Bila Bunyi Bersatu, Kau Milik ku... PULANGKAN..."
Ini adalah kata-kata dalam cerita Puntianak Harum Sundal Malam..
Saje je crita sbb ade kena mengena ckit..xbanyak tp ckit je..hehe
Kali ni saya berjinak-jinak dengan alat muzik tradisi ni..asalnya dari luar, lepas 2 dibawa masuk dan ditransformasikan di Terengganu..jadi, Gamelan ni dah jadi alat musik tradisional Ganu.. (^,^)
Nak tawu x, Peralatan Gamelan ada banyak, yang dalam gambar ni namanya Keromong..Adik bradik dia Kenong, Gendang, Sarung, Gong n Gambang. Semua ni bunyinya merdu tw. Cara maen Gamelan ni berdasarkan ketukan not2..
Not muzik yang ada 1,2,3,5 dan 6.Ada satu persoalan yang tak terjawab dalam Gamelan ni..Dimanakah not muzik number 4??? Ada org kata nombor 4 ni hilang dicuri orang. Jadi peralatan 2 bukan milik dia.. Lepas tu pemilik alat muzik tu mati n mencari peralatan dia sampai menghantui pencuri tu dan mintak Pulangkan miliknya mcm dalam crita Puntianak Harum Sundal Malam 2 sbb 2 la dalam crita 2 mintak pulangkan apa milik dia..ngeeee~~ nk crita banyak pun xpandai sbb xtahu kisah sbenar..Wallahualam..
Seronok maen gamelan, dapat tenangkan jiwa, terbuai je rasa n kalau dengar dari luar studio kebudayaan tu lagi sedap..dengar berdengung semacam je..sampai rasa bila bunyi bersatu, irama menjadi syahdu.. (^,^)

Monday, March 14, 2011

Hepi Besday Mr.Wann


Alhamdulilaah.. pada hari ni 15 March 2011..semua berjalan lancar awal pagi ni dalam pukul 12.05 am..
keserdehanaan yang berharga menjadi salah satu memori hidupku di UMK ni bersama mereka.
Ni event Celebrate Birthday Muhammad Syafwan Sahuddin..(wey)
˙•٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠•˙selamat˙•٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠•˙hari˙•٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠•˙lahir
Kali ni sambutan bersih tanpa bancuhan-bancuhan ramuan yang pekat n busuk mcm tahun lepas..hehe
kali ni lebih profesional n tetap ceria..ada adegan2 lari maen snow spray..best..
Turut memeriahkan pagi-pagi buta ni ialah dila, mimi, ipah, sha, fizi, amin, wey n aku sendiri.. (^,^)
Ya Allah, sesungguhnya Engkaulah Maha Penyayang.. Kau eratkanlah siraturrahim persaudaraan serta persahabatan antara kami semua, sucikanlah perhubungan mesra kami semua dan berkati serta rahmatilah hubungan daku bersama orang yang ku sayangi itu..berikanlah dan hadiahkanlah dia kejayaan serta keberkatan hidup..amin..

Monday, March 7, 2011

Kalam


Sejak kat Universiti Malaysia kelantan ni, bakat n hobi melukis sy dah semakin tenggelam..
kalau dak dulu setiap minggu kerja sy melukis.. Realistik n animasi kegemaran sy..kalau realistik skill "still life" sokmo guna.. rindu nak melukis potret orang tersayang.. Dia!! My Mr.Right..hehe Sape 2? errrr..nantila sayer crite.. (^,^)

This in my art work..About "POSTER PEPSI"..
Using Adobe Photoshop..
This work have a presentation group. My group members:
: Muhammad Syafwan Bin Sahuddin
: Nurul Syadila Bin Mohd Ali Fiah
: Nor hayati Bt Abd Raman ( Me )
We in one group but we have our own poster. (^,^)
I like this group members.. Best (n,n)


Hye..!!! hehe
ni salah satu kerja seni sy..
TYPOGRAPHY.. nak tawu sape yang ajar?? En.Rashid Osman..
Best blajar typografi ni..klw kelas hari2, adeh hari2 la ada keje.. Tp xpe, nama pun nuntut ilmu kan?
tapi kan dalam kelas ni agak sdih jgk la sbb kerja2 seni sy n memeber2 lain yang bermutu kurang dipandang.. Beliau banyak fokus dekat student kegemaran beliau je..hukhuk
tp xpe la kan..nak wat guane lg, ni cubaan untuk student seni..
Xde rezeki kat sini, ada kat tempat lain..(kadang-kadang marah jugak, UNFAIR! Ahaks)
Papepun, Thanks Guru.. dan kepada student yang bertuah 2. masa ni la nak tingkatkan usaha diri lagi taw..gunakan kepercayaan dan peluang yang ada untuk menonjolkan karya-karya andadan bukan tonjolkan "diri" anda..ngee( sori ) hehe

Text