Followers

Wednesday, July 6, 2011

nak tulis sikit


Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥ Money says Earn me forget everything,
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥ Time says follow me forget everything,
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥ Future says struggle for me forget everything.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥"ALLAH" simply says only remember Me and I will Give you everything.
╔══╗
╚╗╔╝
╔╝(¯`v´¯)
╚══`.¸. ALLAH ♥

-------------------------------------------------------------------------------------------------
gambar saya lagi kat sni..mmg la..dah nama pun blog saya kan..hehehe
kali ni nak tulis pe ek? nak tulis nama insan2 yang saya sayang la..sebab malam ni saya rasa rindu sangat kat semua orang-orang yang saya sayang..siapakah mereke? mereka adalah insan2 yang istimewa bagi saya...dalam masa seminit nak tulis nama mereka yang terlintas decara langsung tanpa dipikirkan..1,2,3!
zaimatun asmah, abd raman, enson, kamarul, ,adhwa, chaer, syafwan,muazz dila, akma, meera, mimi, ipah, syafa, syukri, alif, zafran,imah, ali, ani. timah, ita, hariza, dekda, siti, nabila, nurul, fami. yani, ekin,is,umi, ina, meor, azizah, tipah, syafa, nurisha, idah, ramli, mariah, comel, manje,tah, kembar 3, tea, ein,khalida, yana, ika, ain, wan, wani, dia, dia, dan dia.. (nama yang laen xsempat nk bubuh sbb seminit je,sori hadoii)

teeeeeeeeeeeeeeettt!!! hadoi..bnyak lgi nk tulis tp xsempat.. dah la xikut turutan..pakat tulis je..tulis pun xbrapa laju..maksudnya kena improvekn lg la menaip ni...lepas dah tulis baca balik...tudia, nama famli, moyang, sepupu sepapat, saudra, kwn2, jiran, ckgu n nama kucing pun ada..hehehe dah ngntuk...td fesbok jap, tgk citer ngan mean game masih xberjaya wat mata ngantuk tp maen ingat2 nama dlm masa seminit bole pulak jd ngntok..bagusla cara ni..dapat buat saya ngantuk jugak akhirnya..dah pukul 3pagi..nak tido dulu... Nyte... =^_^=

My Art Work _im here with myself

Aku tahu apa yang aku lakukan...
Aku tahu apa yang aku mahukan...
Aku juga kenal siapa diriku...
Dalam ceriaku ada nakalku...
Dalam nakalku ada baekku...
Dalam baekku ada hatiku...
Dalam hatiku ada niatku...
Dalam niatku tersingkap siapa diriku...


kat mana saya ada..apa saya buat,,itu adalah saya..
saya tidak akan menipu diri saya sendiri dan saya tidak akan hipokrit..
saya pernah cakap kat diri sendiri nak jadi baek sampai mati.. mampukah?
hehe..xtawu level kehidupan takat mana..sifat ni xboleh diukur dengan pembaris..
setiap insan ada kebaikan dia sendiri dan ada negatif dia sendirikan..

This is not me ..
I already miss a chance ..
I've let go of an experience ..
friendship and love .. both important to me ..
I like the white dove that was "broken" wings in the air.
Who will save me ?? hurm..
(baru2 ni, ayat ni je berlegar2 dlm pala ni..ada sebabnya nak citer xboley sbb nt ada hati yang terasa..xsanggup hati org2 tersayang sakit..biarla termakan hati sendiri pun xpe sbb kita sendiri tawu mcmana nak ubati hati kita..tp klu kita xjaga hati kita sape nk jaga lg? sbnarnya ada jawapannya..) =_=

Entahla..semakin hari, semakin risaw..
pape pun, saya tetap bersyukur sebab rezeki datang tidak berhenti..
walaupun dalam keadaan macamni, saya masih dapat rasa nikmat bahagia.. =) thanks God...
Alhamdulilah...
tapi apa yang merisaukan, kesihatan semakin down.. satu persatu datang..tanda2 yang menggerunkan hari tu dah makin surut tapi ada tanda2 lain pulak..isaw2 tp insyaallah xde pape..
Ya Allah..daku berharap sangat kepadamu, dan ku panjatkan doa hanya kepada Mu,
Kau kayakanlah daku dengan ilmu pengetahuan,
Muliakanlah daku dengan Keimanan serta kesopanan..
dan Kau perelokanlah aku dengan kesihatan yang baek..amin...

senyumla selagi mampu tersenyum...
senyum boleh buat orang keliling turut tersenyum taw..macam ada "shock karen"..hehe
tapi kenapa ada ketika 2 orang tak mampu tersenyum dari hati ek? maybe org tu ada masalah kot..kesian dia..tapikan, masalah 2 mesti ujian yg turun dari Allah..dan setiap ujian ada hikmahNya..
Allah dah janji takkan menguji umatNya melebihi batasan kemampuan umatNya itukan?
Ya!!! mmg betul pun... (^_^)
jadi sama2 kita bersabar dan cuba menempuh segala dugaan yang datang dengan bijaksana..=)
(Ya Allah...jauhilah daku dari sebarang penyakit yang boleh membawa maut tragis..jika jalanku hampir kepenghujung,permudahkanlah pemergianku dan berikanlah daku kesempatan untuk bertaubat sesungguhNya kepadaMu..Ya Allah kuperlukan Keredhoaan dari padaMu dan berikanlah daku ketulusan serta kekuatan dalam kehidupan yang dipinjamkanMu ini kepadaku..


Text