Followers

Wednesday, July 6, 2011

My Art Work _im here with myself

Aku tahu apa yang aku lakukan...
Aku tahu apa yang aku mahukan...
Aku juga kenal siapa diriku...
Dalam ceriaku ada nakalku...
Dalam nakalku ada baekku...
Dalam baekku ada hatiku...
Dalam hatiku ada niatku...
Dalam niatku tersingkap siapa diriku...


kat mana saya ada..apa saya buat,,itu adalah saya..
saya tidak akan menipu diri saya sendiri dan saya tidak akan hipokrit..
saya pernah cakap kat diri sendiri nak jadi baek sampai mati.. mampukah?
hehe..xtawu level kehidupan takat mana..sifat ni xboleh diukur dengan pembaris..
setiap insan ada kebaikan dia sendiri dan ada negatif dia sendirikan..

This is not me ..
I already miss a chance ..
I've let go of an experience ..
friendship and love .. both important to me ..
I like the white dove that was "broken" wings in the air.
Who will save me ?? hurm..
(baru2 ni, ayat ni je berlegar2 dlm pala ni..ada sebabnya nak citer xboley sbb nt ada hati yang terasa..xsanggup hati org2 tersayang sakit..biarla termakan hati sendiri pun xpe sbb kita sendiri tawu mcmana nak ubati hati kita..tp klu kita xjaga hati kita sape nk jaga lg? sbnarnya ada jawapannya..) =_=

Entahla..semakin hari, semakin risaw..
pape pun, saya tetap bersyukur sebab rezeki datang tidak berhenti..
walaupun dalam keadaan macamni, saya masih dapat rasa nikmat bahagia.. =) thanks God...
Alhamdulilah...
tapi apa yang merisaukan, kesihatan semakin down.. satu persatu datang..tanda2 yang menggerunkan hari tu dah makin surut tapi ada tanda2 lain pulak..isaw2 tp insyaallah xde pape..
Ya Allah..daku berharap sangat kepadamu, dan ku panjatkan doa hanya kepada Mu,
Kau kayakanlah daku dengan ilmu pengetahuan,
Muliakanlah daku dengan Keimanan serta kesopanan..
dan Kau perelokanlah aku dengan kesihatan yang baek..amin...

senyumla selagi mampu tersenyum...
senyum boleh buat orang keliling turut tersenyum taw..macam ada "shock karen"..hehe
tapi kenapa ada ketika 2 orang tak mampu tersenyum dari hati ek? maybe org tu ada masalah kot..kesian dia..tapikan, masalah 2 mesti ujian yg turun dari Allah..dan setiap ujian ada hikmahNya..
Allah dah janji takkan menguji umatNya melebihi batasan kemampuan umatNya itukan?
Ya!!! mmg betul pun... (^_^)
jadi sama2 kita bersabar dan cuba menempuh segala dugaan yang datang dengan bijaksana..=)
(Ya Allah...jauhilah daku dari sebarang penyakit yang boleh membawa maut tragis..jika jalanku hampir kepenghujung,permudahkanlah pemergianku dan berikanlah daku kesempatan untuk bertaubat sesungguhNya kepadaMu..Ya Allah kuperlukan Keredhoaan dari padaMu dan berikanlah daku ketulusan serta kekuatan dalam kehidupan yang dipinjamkanMu ini kepadaku..


No comments:

Post a Comment

Text