Followers

Tuesday, October 23, 2012

The Red Warrior (Trible)


My Sharing Diary -->>  20.10.2012 di Stadium Shah Alam

Score pada pukul 11.30 mlm





Ni penyokong-penyokong dari Kelantan dan tepat sekali student Universiti Malaysia Kelantan.

Saya duduk tgk bola dengan dorg sekali. Dorang datang konvoi naek bus UMK, untungla..hehe
Dari bawah kiri dikenali sebagai AmirAdli, Mat yie, Wey, Somad, Mat Yoe, Pok le, dn Munsyi..

UMK TRW
Haa,,ni wakt mula-mula masuk dalam perkarangan luar stadium..masih awal lagi..jadi kumpul-kumpul dulu..Terasa bangga dapat pegang banner UMK..


 Tanggal 20.10.2012 merupakan pengalaman pertama saya memasuki stadium untuk menyaksikan perlawanan bola sepak. Sebelum ni masuk stadium sbb olahraga je..free je pun..hehe..ni masuk kena bayar sbb nak tgk bola la katakan..Tambahan pula pada hari tu merupakan perlawanan akhir di antara pasukan Angkatan Tentera Malaysia melawan Kelantan (The Red Warrior). 

Alhamdulillah kejayaan memihak Kelantan..Kelantan berjaya mengharungi perlawanan tersebut dengan mengumpul jaringan 3 biji gol berbalas 2. Walaubagaimanapun, pasukan ATM memberi saingan yang mantap pada malam tersebut.. Satu perlawanan yang terbaik dari yang terbaik.. Tak jemu malam tu tengok sbb dua-dua pasukan tangkas dan bersungguh-sungguh maen dan tak seperti sebelum ni..

 Sangatlah exited bila dapat masuk stadium, pandangan pertama nampak warna merah je semua..kalau ada lembu, mengamuk sakan lembu dan tentunya lembu tu seronok dapat tanduk dan sondol ramai orang..hehehehe


Paling dinanti-nanti adalah dengar sorakan penonton..waw!!! syokkk ooo..dorang wat ombak2 sama2 tak kira la dari pasukan mana pun..takde gaduh-gaduh malam tu..dan sorak sama2 mcm wat tarian afrika pun ada sbb maen angkat-angkat bendera sama-sama.. tapi saya xde la bendera..just tengok sambil sengih2 je..memang hoobi suka tengok gelagat orang ^.^

Ehh lupa pulak nak bagi taw, tiket RM40.. agak mahal laa tapi dapat tempat duduk atas tangga je..mana aciiiiiii..balik umah jenoh dok tonyoh suar jeans yang dipakai mlm tu..yakkkk! kotor bangat sehhhyy!! 

Papepun, memang best,,apa yang paling saya seronok sebab bila asar dan magrib, ada penyokong Kelantan bergilir-gilir g solat taw..benda tu yang penting, keseronokan dicari dan kewajiban tetap dijalani.. Islam itu indah..tak melarang umatnya berhibur dan islam itu fleksibel, boleh solat di mana-mana sahaja asalkan menepati syarat-syarat tertentu.. Berbaloi perlawanan malam tu.. Balik umah tido dengan nyenyak dan penat tu ada jugak tapi siap mimpi player2 TRW lagi.. ^.^


Nak bagi pesanan, kalau korg nak masuk stadium atau pegi ke tempat-tempat yang ramai orang macam ni, pastikan beg duwit, hset dan barang keperibadian di jaga dan disimpan molep taw..banyak orang yang nak cuba tektik-tektik mengambil barang orang lain dalam situasi macamni...dan kepada sesiapa yang nak anak-anak kecil dorang ikut ke tempat-tempat sesak macamni, pastikan korang tambat tangan ank korang sebabb kesian pulak saya tengok ada budak-budak yang hilang, nanges sampai kuar2 lelehan hingus,,adoiiiiiii..
okay, maju sukan untuk negara.. =)

Text